Чи дійсно Coca-Cola створила образ Санта Клауса?
Кожного року в різдвяно-новорічний період користувачі соціяльних мереж згадують історію про те, що компанія Coca-Cola створила образ Санта Клауса, який нині впізнають у всьому світі. І 2024-й не став виключенням. Але чи правда це? Чи дійсно Санта носить червону шубу, бо це колір бренду Coca-Cola? З’ясуймо.
Для початку зауважимо, що Санта дійсно існує. Прочитати наш текст та ознайомитися з аргументами, можна тут.
Тепер щодо компанії Coca-Cola та образу Санти. До прикладу, візьмемо текст із нещодавнього допису Олександра Соколовського, який зібрав понад тисячу вподобайок та майже 200 репостів.
Ось, що він пише:
“Чи ви знали, що образ Санти, яким ми його знаємо сьогодні, був фактично створений завдяки одній із найуспішніших рекламних кампаній Coca-Cola? До 1930-х років Санта-Клаус зображувався по-різному — від худого ельфа до серйозного старця в зеленому плащі. Але в 1931 році Coca-Cola вирішила зробити Санту частиною свого бренду та різдвяної традиції”.
Хоч Санту і зображали по-різному, але чоловік у червоному костюмі з білим оздобленням, широким поясом, із білою бородою та в чорних чоботях, був відомий жителям США ще до того, як його використали маркетологи Coca-Cola.
На самому початку XX століття Санта з’являвся на обкладинках тижневиків, листівках і рекламі. Компанія Coca-Cola почала використовувати образ Санти в рекламній кампанії в 1920-х роках. Декілька ілюстрацій із зображенням Санти Клауса до 1920 року ми залишимо нижче. Ви також можете переглянути їх за цим посиланням.
Власну інтерпретацію Санти для реклами Coca-Cola створював художник Геддон Сандблом, але цей образ був дуже схожий на ранішні зображення Санти Клауса. У час, коли стартувала рекламна кампанія, образ чоловічка у червоній шубі вже існував та був упізнаваний, і червона вона не через те, що це колір бренду газованки