ПІДТРИМАТИ НАС
Допомога
ЗСУ

Чи дійсно Coca-Cola створила образ Санта Клауса?

Розвінчуємо сьогодні міф, що одна з рекламних кампаній Coca-Cola нібито створила сучасний образ Санта Клауса. Ми наголошуємо на тому, що різдвяний персонаж у червоному костюмі виник ще задовго до реклам від Coca-Cola, а компанія лише адаптувала цей образ для свого маркетингу.
ФЕЙКИ
ФЕЙКИ

Кожного року в різдвяно-новорічний період користувачі соціяльних мереж згадують історію про те, що компанія Coca-Cola створила образ Санта Клауса, який нині впізнають у всьому світі. І 2024-й не став виключенням. Але чи правда це? Чи дійсно Санта носить червону шубу, бо це колір бренду Coca-Cola? З’ясуймо.

Для початку зауважимо, що Санта дійсно існує. Прочитати наш текст та ознайомитися з аргументами, можна тут.

Тепер щодо компанії Coca-Cola та образу Санти. До прикладу, візьмемо текст із нещодавнього допису Олександра Соколовського, який зібрав понад тисячу вподобайок та майже 200 репостів.

Ось, що він пише:

“Чи ви знали, що образ Санти, яким ми його знаємо сьогодні, був фактично створений завдяки одній із найуспішніших рекламних кампаній Coca-Cola? До 1930-х років Санта-Клаус зображувався по-різному — від худого ельфа до серйозного старця в зеленому плащі. Але в 1931 році Coca-Cola вирішила зробити Санту частиною свого бренду та різдвяної традиції”.
Ні, Coca-Cola не створювала образ Санти.
 

Хоч Санту і зображали по-різному, але чоловік у червоному костюмі з білим оздобленням, широким поясом, із білою бородою та в чорних чоботях, був відомий жителям США ще до того, як його використали маркетологи Coca-Cola.

На самому початку XX століття Санта з’являвся на обкладинках тижневиків, листівках і рекламі. Компанія Coca-Cola почала використовувати образ Санти в рекламній кампанії в 1920-х роках. Декілька ілюстрацій із зображенням Санти Клауса до 1920 року ми залишимо нижче. Ви також можете переглянути їх за цим посиланням.

 

Ілюстрація із зображенням Санти,1901 рік
 
Так зображали Санту у1902 році
Ілюстрація із Сантою, 1906 рік
 
На офіційному сайті Coca-Cola зазначають, що в рекламі використовували образ, який створив Томас Наст у 1860-х роках. А це, зауважимо, за багато років до винайдення напою Coca-Cola. Наст малював Санту маленьким на зріст, але вже тоді різдвяний персонаж мав вигляд, який ми знаємо сьогодні. Олені, майстерня, мішок із подарунками теж були на малюнках Томаса Наста.

Власну інтерпретацію Санти для реклами Coca-Cola створював художник Геддон Сандблом, але цей образ був дуже схожий на ранішні зображення Санти Клауса. У час, коли стартувала рекламна кампанія, образ чоловічка у червоній шубі вже існував та був упізнаваний, і червона вона не через те, що це колір бренду газованки small logo

НАД ПРОЄКТОМ ПРАЦЮВАЛИ
Сова
Сова
фактчекерка на всі крильця
АКТУАЛЬНІ НОВИНИ
01 / 01