ПІДТРИМАТИ НАС
Допомога
ЗСУ

Маніпуляції аудиторією та гра на емоціях: як контент стає вірусним

Розповідаємо на прикладі інтерв’ю з керівницею компанії Fabiosa Media, як відео стають вірусними та набирають десятки й сотні мільйонів переглядів. Як творці вірусного контенту по суті грають на емоціях звичайних людей, аби отримати якомога більше лайків, поширень та переглядів.
МАНІПУЛЯЦІЇ
МАНІПУЛЯЦІЇ

Ймовірно, ви не раз натрапляли на ці коротенькі вірусні відео. А може навіть думали, що вони справжні, а не інсценовані. Адже компанія, яка їх виготовила, докладає якнайбільше зусиль, аби зачепити емоції довірливих глядачів.
У грудні минулого року ми вже писали про одне з таких відео. У ньому поранений військовий начебто впав і розсипав фрукти на дорогу. Частину з них переїхав автомобіль, решту забрала собі перехожа. Багато українців, на жаль, повірили, що це було насправді.
Нещодавно на сайті Liga.net опублікували інтерв’ю з керівницею компанії Fabiosa Media, яка все це знімає. У матеріалі стверджується:
«Ми працюємо з аудиторією, яка генерує 7-10 мільярдів переглядів на місяць ― сумарно на всіх майданчиках. У нас 166 мільйонів фоловерів у Facebook, 20 мільйонів ― на YouTube, 1,5 мільйона ― в Instagram і вже 100 000 у Snapchat, куди ми зайшли порівняно недавно. Ці цифри постійно зростають щомісяця».
 
 
Ролики компанії у Facebook і на деяких каналах YouTube дійсно збирають сотні мільйонів переглядів. Fabiosa Media має українське коріння, але, якщо вірити їхньому офіційному сайту, офіс знаходиться на Кіпрі. Ймовірно, що податки від мільйонних переглядів прямують саме туди, а не в Україну.
Нерідко відео цієї компанії перезавантажують на різні медійні майданчики й в соцмережі звичайні користувачі. Якщо в оригінальних публікаціях бодай на останніх секундах є застереження про те, що «назви, персонажі, знаки, місця та події є вигаданими, а будь-яка схожість із реальними особами чи подіями є суто випадковою», то в перезаливках це зазвичай обрізають. Через що глядачі перебувають в омані, сприймаючи все за щире золото.
 
Щоб розпізнати відео цієї компанії й не попастися на його емоційний гачок, звертайте увагу на такі речі:
▪️ Рожеву літеру «F», яка зазвичай знаходиться у верхньому кутку;
▪️ Червоне коло, яким автори виділяють певні елементи відео, на які хочуть акцентувати особливу увагу;
▪️ Розмиту пляму. Інколи літеру «F» заблюрюють.
 
На нашу думку, ці відео суперечливі з моральної точки зору.

По-перше, вони можуть викликати негативні емоційні реакції в глядачів. У роликах досить часто показують нібито хворих або непорядних людей з асоціальною та дивною поведінкою.

По-друге, застереження про вигадку малопомітні, ролики намагаються видати за справжні події. Граючи на емоціях людей, компанія на всіх парах женеться за кількістю переглядів та монетизацією. Попри, на перший погляд, соціальнорієнтований характер контенту, саме гроші — чи не єдина мета їхньої діяльности. 
По-третє, подібні ролики сприяють поширенню стереотипів. На жаль, значна частина з них створена в Україні small logo
НАД ПРОЄКТОМ ПРАЦЮВАЛИ
Сова
Сова
фактчекерка на всі крильця
АКТУАЛЬНІ НОВИНИ
01 / 01