Клікбейт про "нашестя" гадюк в Києві
Випадково підслухана розмова між двома панянками у дворі:
Хоча доля вини в цьому є також і на совісті другої жінки, оскільки вона не дочитала текст до кінця. А там далі уточнюють, що “жодних аномальних сплесків чисельності змій на території Києва чи загалом України наразі НЕ фіксується. Все відбувається в межах сезонної норми”.
- інтригує, затягує читача, не розкриває суть новини;
- використання гучних епітетів та перебільшень (ви зараз тут);
- емоційна лексика, що нав’язує читачу “правильне” ставлення до події, спонукає до дії;
- заклик та/або виклик читачам;
- перевантаження знаками оклику та питання, емоджі, кепслоком;
- провокує поділитися новиною в соцмережах.
Зазвичай медіа, які використовують такі клікбейтні (читай — сенсаційні) заголовки, найперше керуються не якістю матеріялу, а кількістю кліків — переходів на їхні відео, текст, сайт тощо. Саме це є ключовим мірилом ефективности роботи журналістів у таких редакціях. Заради того, щоб виконати “план” відвідуваности, вони можуть і прибрехати, і перебільшити, в кожному разі це веде щонайменше до спотворення сприйняття інформації