Флешмоб "Подивімось на тебе у 21"
Цього тижня соцмережі переповнені ностальгійними світлинами людей з часів юности. Все це відбувається в рамках флешмобу «Подивімося на тебе у 21» (“let's see you at 21”).
Ні, він не має нічого спільного з так званою росією або “харошимі врємєнами” совіцького періоду, як декому може здатися. Тренд, який вже набрав щонайменше 3,6 мільйонів поширень, започаткував Даміан Рафф з Аризони, США.
Він поділився в інстаграмі фотографією, де п'є пиво зі своєю матір'ю. Вона ж і надіслала йому цей знімок. Це було вперше, коли вони разом пили спиртне, і сталося це, щойно йому стукнуло 21 — вік, із якого в США дозволено вживати алкоголь.
«Мало що змінилося, крім сивини. Я бачу цю людину і думаю: "Ти досі така ж дитина й нічого не розумієш", — розповів Рафф в інтерв’ю NYT.
Він створив шаблон історії, якою можна поділитися — функцію, яку Instagram запровадив у 2021 році. Дописи інших користувачів в рамках цього шаблону формувалися в єдину гілку, яка зрештою розрослася до понад мільйона.
Як відомо, історії в інстаграмі активні протягом доби. Тож логічно припустити, що щойно світлина Раффа зникла, нові історії на цю тему вже неможливо було прив’язати до неї. Саме тому цю гілку не знайти (в інстаграмі це почалося ще 23 січня, це до фейсбука докотилося з такою затримкою).
Але є допис, в якому Рафф ділиться скрином публікації В NYT про свій тренд.
«Кількість людей, які писали мені повідомлення та додавали мене в Instagram з усього світу, була шаленою», — розповів Рафф у тому ж інтерв’ю.
Багато учасників флешмобу — міленіали, тобто народжені в проміжку 1981-1996 років. Це ті люди, які досягли 21-річчя тоді, коли мобільні камери легко фіксували кожну мить їхнього життя.
Для представників покоління X (ті, хто народився з 1960-х по 1980-ті) фотографії себе 21-річних рідше оцифровують, що ускладнює обмін та поширення.
Значній частині представників покоління Z (ті, хто народились між другою половиною дев'яностих і другою половиною двохтисячних) ще не виповнився 21 рік, а тим, кому вже виповнився, не потрібно далеко озиратися, щоб знайти свої фотографії.
До речі, цей флешмоб також ніяк не пов'язаний з днем народження Facebook. Платформі виповнилося 20 років, а не 21, і взагалі сам флешмоб бере початок саме з Instagram