Хто такі тролі, як їх розпізнати в соцмережах та що робити, якщо до вас у коментарі прийшов троль?

Тролі - це облікові записи, що розміщують провокаційні повідомлення з метою викликати гайп, конфлікти між учасниками дискусії, образи, війну правок, марнослів'я тощо. Тролями переважно виступають фейкові обліковки. Хоча інколи (переважно ситуативно) тролями виступають справжні люди.
Як розпізнати троля:
- Обліковки, з яких до вас прийшли в коментарі, не відповідають цільовій авдиторії вашої сторінки;
- Мають дивне ім’я, практично порожню сторінку, на стіні виключно репости, переважно без вподобайок і коментарів;
- Друзі приховані або це люди з так само дивними іменами, незаповненими сторінками, згенерованими ШІ фотопортретами;
- Коментарі, що залишає троль, максимально провокативні, агресивні;
- Коментатор не сприймає аргументів, відверто бреше, зосереджується не на тексті, а на особистості автора;
- Часто коментарі не мають жодного відношення до суті розміщеного матеріалу. Це можуть бути просто такі собі повідомлення ні про що - «від стелі»;
- Зазвичай троль приходить на сторінку і залишає кілька однотипних коментарів під різними постами;
Зверніть увагу:
- Деколи тролінґом займаються справжні люди;
- Не всі негативні або емоційні коментарі - тролінґ;
- Особливо обережними слід бути з відгуками на сторінках брендів і бізнесу. Часом незадоволених сервісом людей плутають із тролями і таким чином псують (або й руйнують свою репутацію);
Типові прийоми троліґу:
- Провокувати адмінів або інших користувачів на «обговорення» вічних питань: фемінітиви та ґендерні питання (коли про це навіть не згадується в дописі), патріархат, християнські догми (читай - "традиційні цінності"), права ЛГБТ і таке інше.
- Переключати увагу від теми обговорення аби змістити акценти на потрібну тему;
- Представлятися авторитетом і після кількох повідомлень переходити на особистості (стать, вік, колір волосся, віросповідання, орієнтація і т.д.);
- Прикидатися повним невігласом і переводити тему обговорення, дурними коментарями негативно впливати на репутацію;
Є побутові тролі і стратегічні
Стратегічні тролі - це один із піар-інструментів, який використовується для створення оманливої думки та репутації.
Головна мета таких тролів (до речі, вони діють цілими групами, вступають один із одним у дискусії і т.д.) - створити певне ставлення до явища чи події. У піарі - це можливість покращити репутацію або змінити гнів на милість.
Часто таких тролів називають ботами. Про ботів читайте на нашій сторінці завтра вранці ![]()
Побутові тролі діють самостійно. Вони також ховаються за фейковими обліковками, незрозумілими іменами, а на їхніх сторінках - лише репости тем, що підігрівають емоції. Вони не системні щодо своїх питань. Для них головне - гайпанути.
Не годуйте троля
Є кілька способів боротьби з тролями:
- Не втягуйтеся в дискусію: таким чином ви позбавите троля головної його розваги;
- Якщо таки хочете щось сказати, то припиніть вишукувати факти та аргументи - із тролем вони не спрацьовують. Мета троля - не аргументована дискусія;
- Найкраща зброя - це гумор. Іронія і сарказм, а також безсметртне правило - лаконічність - допоможуть вам.
Адміністраторам сторінок порада: якщо є сумніви, чи перед вами дійсно троль - зробіть вічливе попередження про правила дискусії на сторінці. Якщо обліковка не реагує або реагує образами - сміливо ігноруйте або навіть блокуйте. Залежно від поведінки ![]()