ПІДТРИМАТИ НАС
Допомога
ЗСУ

Хто такі тролі, як їх розпізнати в соцмережах та що робити, якщо до вас у коментарі прийшов троль?

Про інтернет-тролів ми неодноразово розповідали. Але ця тема стара як світ і завжди актуальна, особливо зараз, під час війни (хоча від колосальної кількості російських ботів нас боронить мовний бар'єр). Вважаємо не зайвим ще раз про них розказати
ПРАВДА
ПРАВДА

Тролі - це облікові записи, що розміщують провокаційні повідомлення з метою викликати гайп, конфлікти між учасниками дискусії, образи, війну правок, марнослів'я тощо. Тролями переважно виступають фейкові обліковки. Хоча інколи (переважно ситуативно) тролями виступають справжні люди.

Психологи кажуть, що тролінґом займаються люди з внутрішніми проблемами, що пов’язані з нестачею уваги, соціопатією та запереченням якихось явищ. Маленька перемога для троля - залучити співрозмовника до дискусії, стягнути на свій рівень і власне «затролити». 

Як розпізнати троля:

  • Обліковки, з яких до вас прийшли в коментарі, не відповідають цільовій авдиторії вашої сторінки;
  • Мають дивне ім’я, практично порожню сторінку, на стіні виключно репости, переважно без вподобайок і коментарів;
  • Друзі приховані або це люди з так само дивними іменами, незаповненими сторінками, згенерованими ШІ фотопортретами;
  • Коментарі, що залишає троль, максимально провокативні, агресивні;
  • Коментатор не сприймає аргументів, відверто бреше, зосереджується не на тексті, а на особистості автора;
  • Часто коментарі не мають жодного відношення до суті розміщеного матеріалу. Це можуть бути просто такі собі повідомлення ні про що - «від стелі»;
  • Зазвичай троль приходить на сторінку і залишає кілька однотипних коментарів під різними постами;

Зверніть увагу:

  1. Деколи тролінґом займаються справжні люди;
  2. Не всі негативні або емоційні коментарі - тролінґ;
  3. Особливо обережними слід бути з відгуками на сторінках брендів і бізнесу. Часом незадоволених сервісом людей плутають із тролями і таким чином псують (або й руйнують свою репутацію);

Типові прийоми троліґу:

  • Провокувати адмінів або інших користувачів на «обговорення» вічних питань: фемінітиви та ґендерні питання (коли про це навіть не згадується в дописі), патріархат, християнські догми (читай - "традиційні цінності"), права ЛГБТ і таке інше.
  • Переключати увагу від теми обговорення аби змістити акценти на потрібну тему;
  • Представлятися авторитетом і після кількох повідомлень переходити на особистості (стать, вік, колір волосся, віросповідання, орієнтація і т.д.);
  • Прикидатися повним невігласом і переводити тему обговорення, дурними коментарями негативно впливати на репутацію;

Є побутові тролі і стратегічні

Стратегічні тролі - це один із піар-інструментів, який використовується для створення оманливої думки та репутації.

Головна мета таких тролів (до речі, вони діють цілими групами, вступають один із одним у дискусії і т.д.) - створити певне ставлення до явища чи події. У піарі - це можливість покращити репутацію або змінити гнів на милість.

Часто таких тролів називають ботами. Про ботів читайте на нашій сторінці завтра вранці 😉

Побутові тролі діють самостійно. Вони також ховаються за фейковими обліковками, незрозумілими іменами, а на їхніх сторінках - лише репости тем, що підігрівають емоції. Вони не системні щодо своїх питань. Для них головне - гайпанути.

Не годуйте троля

Є кілька способів боротьби з тролями:

  • Не втягуйтеся в дискусію: таким чином ви позбавите троля головної його розваги;
  • Якщо таки хочете щось сказати, то припиніть вишукувати факти та аргументи - із тролем вони не спрацьовують. Мета троля - не аргументована дискусія;
  • Найкраща зброя - це гумор. Іронія і сарказм, а також безсметртне правило - лаконічність - допоможуть вам.
«Найкраща оборона - це напад» з тролем не працює. Спочатку тролі втягують вас в дискусію, а потім, переходячи на брудні прийоми, фейки або образи, досягають своєї мети.

Адміністраторам сторінок порада: якщо є сумніви, чи перед вами дійсно троль - зробіть вічливе попередження про правила дискусії на сторінці. Якщо обліковка не реагує або реагує образами - сміливо ігноруйте або навіть блокуйте. Залежно від поведінки small logo

АКТУАЛЬНІ НОВИНИ
01 / 01