ПІДТРИМАТИ НАС
Допомога
ЗСУ

Видання MEDUZA запустило рекламну кампанію з кадрами війни в Україні

Що спільного між кадрами Ярослава Базилевича, який втратив дружину та трьох доньок під час російського удару по Львову, зруйнованого будинку у Бородянці, двох жінок, які оплакують загиблого прийомного сина Головного рабина України, жінки, що плаче біля спаленого внаслідок обстрілу будинку на Чернігівщині, та 99-річної мешканки Авдіївки, яка виживає без опалення?
ПРАВДА
ПРАВДА

Усі вони – документальні свідчення щоденного болю, спричиненого російською агресією. Але не тільки. Ці кадри використало берлінське креативне агентство LURE. Втім не для допомоги Україні, а для рекламної кампанії для російського «ліберального медіа» Meduza.
 
Берлінське агентство заявляє, що створило це відео pro bono (безкоштовно), щоб допомогти Meduza розширити аудиторію та залучити донорів, оскільки видання нібито має фінансові труднощі.
 
Велика промокампанія включає не лише відео, а й масштабні проєкції в Берліні, Лондоні, Парижі та Гельсінкі, де на відомих будівлях з’явилися меседжі видання. Крім того, матеріали про кампанію опублікували у кількох німецьких та фінських медіа, а саме відео демонстрували онлайн, у кінотеатрах перед фільмами та на платформах Meta і Google.
 
Берлінське агентство створило кампанію для Meduza, показуючи її як «голос правди», що «страждає у вигнанні». Але головний цинізм у тому, що цю історію «страждання російських журналістів» розповіли через зображення українців, які втратили свої домівки та рідних через російську війну. Головний кадр кампанії – згорьований Ярослав Базилевич, який прощається з родиною на похоронах. Це фото стало обкладинкою відео на сторінці агенції в Instagram. Нині його видалили (без пояснень чи вибачень) після того, як українці залишили тисячі гнівних коментарів, але на сайті агенції воно досі є – обличчя пана Ярослава на весь екран із написом MEDUZA на ньому. Чи питали його дозволу на таке використання? Чи врахували, що це не просто «емоційний візуал» для реклами, а найбільша трагедія чийогось життя?
 
«Особливу "нагороду" за маркетинговий цинізм і лицемірство варто віддати агенції Lure з Берліна. Вони показали українців, які втратили родини та домівки, у рекламному ролику для російського видання Meduza. Використовувати нашу трагедію, щоби викликати співчуття до росіян, – цілковита ганьба», - відреагували в МЗС України.
 
Ця промокампанія перемішує зображення російських ударів і похорон вбитих українців із гаслами про нібито правдивість російського медіа і в такий спосіб ставить знак рівності між тим, що переживають російські журналісти, які виїхали з рф, і українцями, чиї міста знищує російська армія. Це спроба перетворити реальні трагедії українців на рекламний інструмент, щоб викликати емпатію до «журналістів у вигнанні».
 
На зображенні може бути: 2 людини та текст «MEDUZA Видання MEDUZA запустило рекламну кампанюю 3 кадрами В.йни в Укран.»
 
Цікаво, що Meduza - це видання, яке перебуває «у вигнанні» в Європі. Російські «ліберальні» ЗМІ роками балансували між жертвою та агресором, розповідаючи про «хороших росіян» і водночас ніколи не визнаючи системної відповідальності за цю війну. Коли потрібно було зробити рекламну кампанію, вони не показують себе і умови свого «вигнання», натомість крадуть чуже горе. Ба більше – ще й намагаються монетизувати його.
 
LURE стверджує, що опитав 800 людей у 90 країнах, щоб знайти історії, які могли б передати суть цієї кампанії. Однак у фінальній версії поряд із кадрами з Навальним ми бачимо зруйновані українські міста, а не кадри із самими російськими журналістами. Чому? Можливо тому, що так звана російська опозиція насправді не має власного болю, який можна показати світу?
 
Особливий цинізм цієї кампанії в тому, що вона з’явилася саме тоді, коли російські ракети продовжують убивати українців. Поки берлінська агенція «просуває вільну російську пресу» за допомогою світлин українського горя, у Полтаві тривають пошуки під завалами після влучання російської ракети в житловий будинок – наразі вже вісім загиблих, серед яких одна дитина (UPD: 14 загиблих, серед них двоє дітей - 9 і 14 років). Цієї ночі загинули люди на Сумщині та Харківщині, руйнування зазнали Одеса та Запоріжжя. У той час хтось за кордоном перетворює ці трагедії на промокампанію і збір грошей для росіян small logo
НАД ПРОЄКТОМ ПРАЦЮВАЛИ
Альона Маліченко
Альона Маліченко
фактчекерка По той бік новин
АКТУАЛЬНІ НОВИНИ
01 / 01