ПІДТРИМАТИ НАС
Допомога
ЗСУ

Козаки, «красуні-захисниці» та свято для всіх: кого пропонують вітати 14 жовтня українські бізнеси

До 14 жовтня, Дня захисників і захисниць, пожвавилися малі та великі бізнеси: пропонують дрібні та не дуже речі на подарунок – аби привітати зі святом тих, хто має до нього стосунок. У більшості випадків таки наголошують: «подарунок можна зробити як чоловікові, так і жінці. Адже на захист України стали і чоловіки, і жінки». Тому навіть якщо у рекламі і йдеться про подарунки для чоловіків, часто зазначають, що і напис, і зображення, і все що завгодно змінять за побажанням замовників. Що ж, попри значний відсоток жінок у ЗСУ, чоловіків там все ж більшість, тому очікувано, що наголошують саме на них і рекламу спрямовують здебільшого на таку цільову авдиторію. Однак трапляються і відверті «зальоти». Про них – далі
СПЕЦПРОЄКТИ
СПЕЦПРОЄКТИ

Нове “23 фєвраля”

Пам’ятаєте подарунки хлопцям на 23 лютого до тодішнього «Дня защітніка атєчєства» чи 6 грудня – до Дня ЗСУ? І байдуже, що хлопчики-школярі не мали жодного стосунку до тих свят, бо ці дати просто перетворили на чоловічу відповідь 8 березня, коли про «красу, весну та жіночність». 

Це може видаватися смішним, але дехто вперто хоче отаких хлопчачо-чоловічих днів. Нагадаємо, 14 жовтня – це ще й свято Покрови та українського козацтва. Тому, наприклад, одна з компаній пропонує вітати хлопчиків із цим святом іменними горнятками. Від імені однокласниць. 

Дівчаток вітати не пропонують, ну бо де дівчатка, а де козаки? А хлопчики ж у нас козаки за замовчуванням, виходить. А якщо не козаки, то супермени. Ну, бо скільки б фільмів не знімали Марвел та ДіСі про супергеройок, в цій компанії про жодну з них чомусь не згадали.

«Всі ми захисники»

Окремі копірайтери так вивернули логіку 14 жовтня, що стало дуже схоже на тезу про «всі ми – президенти». Цитуємо: «У той час, коли ЗСУ боронять країну, бізнеси різними методами підтримують економічний тил бійців, тому всі ваші працівники свого роду захисники» – а, отже, всім варто підібрати подарунки, а в асортименті є отаке і отаке.

Воно-то начебто і звучить красиво, і логіка в цьому є, та й думати так приємно. Але ні. У кожного з нас є свій фах і своє професійне свято. Якщо ви не в ЗСУ, то ви не в ЗСУ. Якщо ви тисячами та мільйонами донатите на наших дівчат та хлопців, які воюють, то ви молодці і вам честь та хвала. Але це не ви риєте окопи, не ви носите на собі десятки кілограмів споряги, не ви під обстрілами, не ви, не ви і не ви. Це не ваше свято. І фронт є лише один. 

А інформаційний фронт – це красиве формулювання, яке не те щоб піддавало ваще життя щохвилинній загрозі. Хоч і важлива робота, але ні, це день тих, хто справді воює за кожного та кожну з нас. Не знецінюйте їхньої роботи. 

«Тендітні захисниці» 

Попри те, що в ЗСУ на військових посадах служать понад 37 тисяч жінок https://bit.ly/3Muhm4P, все це періодично нівелюється окремими епітетами, що їх автоматично додають до людини просто тому, що вона жінка. Ну бо жінку характеризують її зовнішність та відсутність фізичної сили. Це якщо ви часом не знали. Байдуже, що вона, умовно, снайперка, наприклад. 

Тому на пряниках до 14 жовтня пишуть «красуням-захисницям», а в описах до товарів можна зустріти таке: (тут зауважимо, що цитата стосується «захисників інформаційного фронту»): «проте не забувайте про козачок. Тендітним захисницям також буде приємно отримати подарунок»

Авторка: Ірина Небесна

АКТУАЛЬНІ НОВИНИ
01 / 01